Home > Diverse > Cum să scăpați de anxietate. Metode la îndemâna oricui

Cum să scăpați de anxietate. Metode la îndemâna oricui

Cum să scăpați de anxietate
Anxietatea este o afecțiune care afectează foarte multă lume și are mai multe simptome. De exemplu, dacă treceți prin mai mult de o criză de panică în ultima lună de zile sau dacă vă temeți de repetarea ei sau sunteți nervos și anxios majoritatea timpului, îndeosebi dacă neliniștea este legată de situații, care  pentru alții sunt inofensive. De asemenea, dacă manifestați frecvent simptome de insomnie, tremurături, incapacitatea de concentrare, mușchi încordați sau palpitații cardiace, spun doctorii.
Semnele anxietății pot fi diverse și pot diferii de la o persoană la alta. Fiecare recunoaște anxietatea ca fiind o stare de neliniște excesivă.
Iată câteva metode care vă pot ajuta în situații de anxietate.
Citiți și:
Respirați
Respirația este cea mai eficientă măsură împotriva anxietății, spune profesorul de medicină, doctorul Andrew Weill. De asemenea, specialistul recomandă exercițiile de yoga și cele de respirație. Inspirați pe nas patru secunde, apoi țineți-vă respirația șapte secunde și expirați pe gură 8 secunde. Această tehnică a profesorului, trebuie repetată pe parcursul zilei în reprize de 1 minut.
Stabiliți-vă contacte umane
Sentimentul de a fi angrenat într-o activitate duce la diminuarea anxietății. În situația în care vă aflați izolați la domiciliu, recomandate sunt exercițiile fizice care pot fi practicate în incinta locuinței, iar  pentru asta puteți apela la un antrenor de fitness care vă poate ajuta prin intermediul mediului online. De asemenea, tot online puteți găsi numeroase video-uri, unde profesioniștii vă învață cum să faceși sport și mișcare chiar dacă stați în casă.
Meditați sau rugați-vă
Practicați un anumit tip de meditație sau rugați-vă pentru cel puțin 15 minute pe zi. Cercetările arată că meditația ajută la diminuarea semnificativă a anxietății. Psihiatrul Bernard Vittone spune că trebuie să ne concentrăm pe o anumită mantră sau rugăciune, iar în acest timp trebuie să ne golim mintea de orice alt gând.
Eliminați sursele care vă distrag atenția
Persoanele anxioase trebuie să reducă stimularea, adică să evite sursele care îi produc sau întrețin starea de anxietate. Spre exemplu închideți telefonul, televizorul sau orice sursă care vă alimentează starea de neliniște.
Așterneți-vă gândurile pe hârtie
Punând pe hârtie gândurile anxioase puteți ajuta la dezamorsarea lor și la restabilirea calmului, spune doctorul Weil.
Pregătiți-vă de somn
Înainte de culcare  eliberați-vă  de orice tensiune psihică și relaxați-vă. Petreceți 30-50 de minute făcând ceva tihnit și fără nicio implicare afectivă. Citiți o carte sau urmăriți o comedie care să vă relaxeze psihic.
Împărtășiți cuiva supărarea
Niciodată să nu treceți singur printr-un necaz. Când vorbim despre grijile proprii, toxicitatea gândurilor se risipește , spune doctorul Hallowell. Vorbind despre ele veți găsi mai ușor soluții și veți înțelege că neliniștile nu sunt de nerezolvat.
Reduceți consumul de cofeină
Nimic nu este mai rău pentru anxietate decât cofeina, spune psihiatrul Bernard Vittone. Conținută în alimente precum ciocolata, cafeaua, ceaiuri, cola, băuturi energizante, cofeina afectează neurotransmițătorii din creier, provocând anxietatea. Cercetările au arătat că persoanele predispuse la anxietate sau la atacuri de panică sunt deosebit de sensibile la efectele cofeinei.
Nu vă mai autocompătimiți și nu vă comportați ca o victimă
Nu vă comportați ca o victimă pasivă, spune doctorul Hallowell. Trebuie să alcătuiți un plan de rezolvare.
Încetați să vă mai considerați vulnerabil. Dacă vă cultivați această opinie, ea e pe jumătate împlinită. Încercați să faceți din anxietate un stimul, nu un handicap.
Evitați alcoolul
Băuturile alcoolice pot exacerba anxietatea. Inițial, imediat după ingerare, alcoolul diminuează anxietatea, spune doctorul Vittone, dar când se elimină din organism, efectul este contrar, adică se accentuează anxietatea. Adesea oamenii sunt mai anxioși a doua zi după un chef, de aceea specialistul recomandă limitarea consumului de alcool la 1-2 pahare pe zi.
Încercați calmarea cu valeriană
De-a lungul timpului oamenii au încercat diverse metode pentru a reduce și a scăpa de anxitate. Conform fitoterapeutului Douglas Schar, anxioliticul cel mai fără riscuri și  la îndemână ar fi valeriana. Deși, se recomandă înlăturarea sursei anxietății, puteți totuși diminua stare de anxietate consumând un ceai de valeriană.
Facebook Comments
You may also like
Sarea și nămolul din Marea Moartă, miraculoase pentru sănătate (P)
25 dintre cele mai bizare fobii
25 dintre cele mai bizare fobii
Ghimbirul, elixirul imunitatii
Ghimbirul, elixirul imunității

Leave a Reply