Home > Diverse > Cum să-ți îmbunătățești starea de spirit. Alimente care combat depresia

Cum să-ți îmbunătățești starea de spirit. Alimente care combat depresia

alimente care combat depresia

Starea de spirit poate fi influențată de anumite alimente. Astfel că, atunci când sunteți la pământ cu dispoziția, trebuie să știți ce alimente să consumați pentru a vă crește buna dispoziție.

Iată câteva alimente care combat depresia.

Alimente care îmbunătățesc starea de spirit

Unlele studii demonstrează că există o strânsă legătură între nutriție și sănătatea mintală, scrie healthline.com. Cu toate acestea, este important să rețineți că starea de spirit poate fi influențată de mai mulți factori, cum ar fi stresul, mediul înconjurător, lipsa somnului, tulburările de dispoziție și deficiențele nutriționale.

Prin urmare, este dificil de determinat cu exactitate dacă mâncarea vă poate îmbunățăți starea de spirit. Cu toate acestea, s-a demonstrat că anumite alimente îmbunătățesc sănătatea generală a creierului și anumite tipuri de tulburări ale dispoziției.

Peștele gras

Acizii grași omega-3 sunt un grup de grăsimi esențiale organismului. Acestea trebuie obținute din alimentație, deoarece organismul nu le poate produce singur. Printre alimentele ce le conțin, se numără peștele gras, precum somonul sau tonul alb. Omega-3 contribuie la fluiditatea membranei celulare a creierului și joacă roluri cheie în dezvoltarea creierului.

Conform unor studii, consumul de omega-3 sub formă de ulei de pește scade depresia, scrie aceeași sursă.

Ciocolata neagră

Ciocolata este bogată în mulți compuși care stimulează starea de spirit. De asemenea, zahărul pe care-l conține poate îmbunătăți starea de spirit, deoarece este o sursă rapidă de combustibil pentru creierul tău. Mai mult, poate elibera compuși cum ar fi cofeina, teobromina și N-aciletanolamina – o substanță chimică similară canabinoizilor, care ajută la îmbunătățirea stării de spirit.

Deoarece, ciocolata cu lapte conține ingrediente precum zahărul și grăsimile, cel mai bine este să optați pentru ciocolată neagră. Aceasta este mai bogată în flavonoide și mai săracă în zahăr adăugat. Însă, nu facecți abuz, deoarece conține multe calorii.

 Alimentele fermentate

Alimentele fermentate, precum iaurtul, chefirul sau varza murată , pot îmbunătăți sănătatea intestinului, dar și starea de spirit. Aceste alimente sunt excelente probiotice naturale, care susțin dezvoltarea bacteriilor sănătoase din intestin și pot crește nivelul serotoninei. Este important de reținut că nu toate alimentele fermentate sunt surse semnificative de probiotice. Excepție face berea, pâinea sau vinul, din cauză că acestea au fost fie gătite, fie filtrate.

Serotonina este un neurotransmițător care afectează multe fațete ale comportamentului uman, cum ar fi starea de spirit, răspunsul la stres sau apetitul și dorința sexuală. Până la 90% din serotonina corpului este influențătă de microbiomul intestinal sau de colecția de bacterii sănătoase din intestin.

În plus, microbiomul intestinal joacă un rol în sănătatea creierului. Cercetările arată că există o legătură între bacteriile intestinale sănătoase și ratele mai scăzute de apariție a depresiei. Cu toate acestea, nu există deocamdata suficiente cercetări pentru a înțelege modul în care probioticele pot regla starea de spirit.

Bananele

Bananele sunt bogate în vitamina B6, care ajută la sintetizarea neurotransmițătorilor cum ar fi dopamina și serotonina. Mai mult, o banană mare (136 de grame) oferă 16 grame de zahăr și 3,5 grame de fibre. Atunci când este asociat cu fibrele, zahărul este eliberat încet în fluxul sanguin, permițând stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și un control mai bun al dispoziției. Nivelul de zahăr din sânge prea scăzut poate duce la iritabilitate și la schimbări ale dispoziției.

Astfel că, acest fruct tropical omniprezent este o sursă excelentă de probiotice, care ajută la hrănirea bacteriilor sănătoase din intestin. Un microbiom intestinal bun este asociat cu rate mai mici de tulburări ale dispoziție.

Ovăzul

Ovăzul face parte din cerealele integrale care te pot încărca cu bună dispoziție. Ovăzul poate fi găsit sub mai multe forme, cum ar fi fulgii de ovăz, musli sau diverse alte forme. Este o sursă excelentă de fibre, oferind 8 grame într-o singură cană brută (81 grame).

Fibrele ajută la încetinirea digestiei carbohidraților, permițând o eliberare treptată a zahărului în sânge, pentru a vă menține nivelul de energie stabil. Într-un studiu realizat, cei care au consumat 1,5-6 grame de fibre la micul dejun, au raportat niveluri mai bune de dispoziție și energie. Deși, alte surse de cereale integrale pot avea acest efect, ovăzul poate fi deosebit de avantajos, deoarece este, de asemenea, o sursă excelentă de fier. O ceașcă brută de cereale de ovăz (81 de grame) oferă cu 19% din aportul necesar zilnic.

Anemia este una dintre cele mai frecvente deficiențe de nutrienți și este asociată cu un aport scăzut de fier. Simptomele sale includ oboseală, lipsa de energie și tulburări de dispoziție. Ovăzul oferă fibre care vă pot stabiliza nivelul zahărului din sânge și vă pot stimula starea de spirit. De asemenea, este bogat în fier, ceea ce poate îmbunătăți simptomele dispoziției la cei cu anemie feriprivă.

Nuci și semințe

Nucile și semințele sunt bogate în proteine ​​vegetale, grăsimi sănătoase și fibre. În plus, acestea furnizează triptofan, un aminoacid responsabil pentru producerea serotoninei, care stimulează starea de spirit. Migdalele, cajuul, arahidele și nucile, precum și semințele de dovleac, susanul și semințele de floarea-soarelui sunt surse excelente. Mai mult, nucile și semințele sunt o componentă importantă cîcembunătățește activitatea creierului și îl menține sănătos.

Un studiu realizat pe o perioadă de 10 ani, pe un număr de 15.980 de persoane, a arătat că un consum moderat de nuci duce la șanse mai mici de depresie, într-un procent de 23%. De asemenea, nucile și unele semințe sunt surse excelente de zinc și seleniu. Deficiența acestor minerale, care sunt importante pentru creier, este asociată cu șanse mai mari de depresie.

Cafeaua

Cafeaua este cea mai populară băutură din lume și poate face lumea și mai fericită, la propriu. Un studiu efectuat pe 72 de persoane a constatat că atât cafeaua cofeinizată, cât și cea decofeinizată au îmbunătățit semnificativ starea de spirit. De altfel, toată lumea știe că o cafea băută la prima oră a dimineții te va ajuta să te încarci cu energie în scurt timp. Cafeaua oferă numeroși compuși, inclusiv cofeină și acid clorogenic, care vă pot stimula starea de spirit.

Fasolea și lintea

Aceste legume, pe lângă faptul că sunt bogate în fibre și proteine, ​​ele sunt pline de nutrienți. Sunt o sursă excelentă de vitamine B. Acestea contribuie la îmbunătățirea stării de spirit prin creșterea nivelului de neurotransmițători, cum ar fi serotonina, dopamina, norepinefrina și acidul gamma aminobutiric (GABA). Toate acestea sunt importante pentru reglarea stării de spirit, scrie sursa precizată.

Nivelurile scăzute ale acestor vitamine, în special B12, au fost asociate cu tulburările de dispoziție, cum ar fi depresia. În plus, acestea sunt o sursă excelentă de zinc, magneziu, seleniu și fier, care, de asemenea, vă pot îmbunătăși starea de spirit.

 

sursa:healthline.com

sursa foto: pixabay.com

 

 

Facebook Comments
You may also like
cum să-ți detoxifici organismul
Cum să-ți detoxifici organismul. Metode la îndemâna oricui
plante pentru imunitate
Plante pentru imunitate. Trebuie consumate la începutul primăverii
Cum poți arde calorii fără efort
Cum poți arde calorii, fără să simți efortul. Nici nu te gândeai la asta
Fumatul
Ce efecte are fumatul. Ce se întâmplă în organism, atunci când te lași de fumat

Leave a Reply