Home > Diverse > Alimente care ajută la reducerea durerii cauzată de artrita

Alimente care ajută la reducerea durerii cauzată de artrita

///
Comments are Off
Artrita, alimente care ajută la reducerea durerii

Alimente care ajută la reducerea durerii cauzată de artrita. Ce trebuie să știi despre această afecțiune și ce recomandă specialiștii să consumi dacă suferi de această boală.

Ce este artrita?

Artrita provoacă dureri articulare, rigiditate, inflamație și limitează capacitatea de mișcare. Deși durerea poate fi ușoară până la moderată, adesea se înrăutățește progresiv, pe măsură ce anii trec. Artrita extremă provoacă dureri cronice și, uneori, duce la incapacitatea de a realiza activități normale, cum ar fi mersul sau urcatul pe scări.

Citește și: Cum să slăbești repede și sănătos. Alimente pe care ar trebui să le consumi

Artrita poate provoca deformarea degetelor, articulațiilor și chiar leziuni ale organelor. Puteți reduce durerea artritică rămânând activ, având o greutate normală și o dietă sănătoasă.

După cum poate confirma oricine a suferit de această afecțiune, durerea articulară poate fi printre cele mai grave tipuri de durere existente. Iată care sunt cele patru tipuri de artrită.

Artrita degenerativă

Osteoartrita este cel mai întâlnit tip de artrită. Această afecțiune apare atunci când cartilajul se uzează, astfel încât oasele se freacă între ele. Alte simptome ale artritei degenerative sunt inflamația locului afectat, durerea și rigiditatea.

Citește și: Alimente care previn apariția de Alzheimer

Artrita se poate moșteni dacă în familie există deja persoane care au avut această afecțiune, de asemenea, persoanele supraponderale prezintă un risc mai crescut de a face artrită.

Artrita inflamatorie

În unele situații cauza apariției artritei este sistemul imunitar scăzut, din cauza căruia articulațiile sunt afectate și apar inflamații. Cercetatorii cred că apariția acestui tip de artrită este o reactie autoimună declanșată de genetică sau situațiile de mediu. Artrita inflamatorie trebuie diagnosticată la timp, astfel încât să puteți beneficia de tratamentul adecvat.

Citește și: Cum să ai un creier sănătos. Metode la îndemâna oricui

Artrita infecțioasă

În cazul în care o bacterie, ciupercă sau virus ajunge în articulații, se poate declanșa acest tip de artrita. Salmonella (intoxicații alimentare), chlamydia, gonoreea (ambele boli cu transmitere sexuală) și hepatita C pot provoca artrită infecțioasă. Dacă aceste boli sunt diagnosticate la timp, ele pot fi tratate cu antibiotice.

Citește și: Beneficiile consumului de pește. De ce trebuie să mănânci cât mai des pește

Artrita metabolică

Acidul uric se găseste în celule, dar și în unele alimente. Dacă în corp există exces de acid uric se va declanșa artrita metabolică la nivelul articulatiilor. Persoanele cu prea mult acid uric sunt, de asemenea, predispuse la gută, ceea ce provoacă durere excesivă și disconfort.

Cele mai bune alimente care ajută în cazul artritei

Consumul anumitor alimente vă poate ajuta să stăviliți durerea provocată de artrită. Iată o listă cu unele dintre cele mai bune alimente pe care le puteți consuma pentru a reduce durerea produsă de artrită.

Citește și: Alimente care conțin mai mult calciu decât laptele. Trebuie să le introduci in alimentația ta

Pentru început, este esențial să fiți conștienți și să vă îndepărtați de „alimentele de declanșare”. Alimentele declanșatoare sunt cele care produc alergii (de obicei inflamație). Printre alimentele de declanșare se numără lactatele, carnea roșie, grâul, porumbul, carnea de vită și unele legume. Odată ce ați identificat și evitați în mod activ factorii declanșatori ai alimentelor, vă puteți îndrepta atenția către vindecarea nutrițională.

Iată 15 alimente care pot ajuta la reducerea semnificativă a durerii produse de artrită.

Merele

Merele sunt bogate în două bioflavonoide puternice, quercetina și rutinul. Ambele inhibă eliberarea de histamina, protejează organismul de inflamații, stimulează circulația sângelui, și ajută sănătatea celulară.

Citește și: Oțetul din cidru de mere, remediu la îndemâna oricui

Alte surse excelente de quercetină și rutin sunt ceaiul de mușețel, țelina, citricele (portocale, grapefruit, lămâie, lime), afine, ardei verzi și ceapă.

Migdale

Migdalele sunt cea mai bogată sursă de vitamina E. Această vitamină ajută la stabilizarea membranelor celulare și împreună cu zincul ajută creșterea cartilajului.

Citește și: Fructele uscate, super alimente pentru sănătate. De ce este recomandat să consumi nuci, fistic și migdale

Alte surse de vitamina E de top se găsesc în spanac, cartofi dulci, avocado, germeni de grâu, ulei de palmier și semințe de floarea soarelui.

Peștele

Peștele conține cantități abundente de acizi grași Omega-3, care au proprietăți antiinflamatorii puternice. Cele mai bune surse de Omega-3 sunt somonul, tonul, sardinele și macroul.

Citește și: Cum să-ți îmbunătățești starea de spirit. Alimente care combat depresia

Acești pești grași ajută la funcționarea creierului stimulează sistemul imunitar și luptă împotriva bolilor de inimă. Peștele gras reduce, de asemenea, proteinele inflamatorii care se acumulează în corpul tău.

Veganii și vegetarienii pot asimila Omega-3 din semințe de in, semințe de chia, soia, kale și alte surse pe bază de plante.

Ouăle

Proteina din ouă poate crește semnificativ nivelul de triptofan din sânge. Triptofanul este blocul de serotonină, ce stabilizează starea de spirit și stimulează pragul de durere. Triptofanul, de asemenea, ridică nivelul de endorfină din creier și organism.

Citește și: Beneficiile consumului de ouă. 9 motive ca să consumi ouă

Brânza, somonul și curcanul sunt surse excelente de triptofan. Opțiunile vegane și vegetariene includ nuci și semințe, ananas și tofu.

Mielul

Mielul este o sursă excelentă de zinc, un mineral esențial cu multe roluri funcționale în corpul uman.

Citește și: Cum să slăbești repede și sănătos. Alimente pe care ar trebui să le consumi

Alte surse de carne de zinc sunt fructele de mare, carnea rosie și păsările de curte. Cerealele fortificate, fasolea, nucile, semințele (în special dovleacul) și cerealele integrale sunt bune surse non-carne de zinc.

Semințe și nuci

Migdalele, semințele de in, nucile, semințele de chia și nucile de pin sunt bogate în fibre, Omega 3, calciu, zinc și vitamina E, care au multe beneficii și efecte antiinflamatorii. Nucile și semințele sunt, de asemenea, bune pentru inimă. Sănătatea inimii este importantă, mai ales pentru persoanele care au artrită reumatoidă.

Citește și: Cum să ai pielea fermă mai mult timp. 12 pași care încetinesc îmbătrânirea

Legume de culoare verde închis

Acestea sunt bogate în acid folic, vitamina C și calciu. Consumul de spanac, varză sau kale vă va ajuta să luptați împotriva inflamației. Consumul acestor legume conferă, de asemenea, corpului colagen suplimentar, o parte esențială a cartilajului din articulații. Alte beneficii ale legumelor de culoare verde închis sunt:

Citește și: Vitamine pentru păr. Ce trebuie să consumi pentru un păr sănătos

  • Îmbunătățesc funcția creierului;
  • Stimulează digestia;
  • Elimină toxinele;
  • Mențin sănătatea oaselor;
  • Stimulează sistemul imunitar;
  • Ajută la eliberarea stresului;
  • Ameliorează balonarea stomacului;
  • Te ajută să îmbătrânești frumos;
  • Reglează glicemia.

Usturoi și ceapă

Legumele înțepătoare precum usturoiul și ceapa luptă împotriva artritei. Acestea două au o listă lungă de beneficii, cum ar fi:

Citește și: Ceapa, beneficii nebănuite. Motive care te vor face să o consumi mai des

  • Combaterea inflamației;
  • Scăderea nivelului de colesterol;
  • Luptă împotriva bolilor de inimă;
  • Scad tensiunea arterială;
  • Protejează împotriva cheagurilor de sânge.

Citește și: Află ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci usturoi cu miere

Fructele de padure

Căpșunele, afinele, murele și zmeura sunt pline de antioxidanți și au efecte antiinflamatorii. Bogate în vitamina C, acestea stimulează sistemul imunitar, astfel încât luptă împotriva condițiilor artritice și a infecțiilor.

Pâine și cereale integrale

Cerealele integrale conțin vitaminele din grupul B. Cercetătorii spun că alimentele bogate în vitaminele B ameliorează rigiditatea articulară și durerea. Cerealele integrale conțin tiamină, acid folic, riboflavină, niacină și minerale precum fierul, magneziul și seleniul. Toate acestea ajută la lupta împotriva bolilor cronice.

Citește și: Cum să prepari salata de avocado. Cea mai simplă rețetă de guacamole. Potrivită pentru zilele de post

În loc să mâncați orez alb, încercați cereale integrale precum orez brun sau quinoa. Cumpărați sau faceți pâine integrală cu mai multe cereale în loc de pâine albă. Aceste mici schimbări vă vor oferi rezultate excelente privind sănătatea.

Ananas

Ananasul este cel mai bun prieten al unui atlet. Ananasul are o enzimă numită bromelaină care poate reduce inflamația. Este, de asemenea, bogat în vitamina C, care stimulează sistemul imunitar și luptă impotriva bolilor. Puteți mânca ananas proaspăt sau din cutie.

Citește și: Fructele menționate în Biblie sunt elixire ale sănătății. De ce este bine să le consumăm

Ghimbir, pentru calmarea durerii cauzată de artrita

Acest condiment înțepător conține curcuminoide cunoscute pentru capacitatea lor de a lupta împotriva inflamației și de a stimula sistemul imunitar. Ghimbirul poate fi folosit sub formă de cremă sau ulei aplicat pe zonele corpului unde aveți dureri. Puteți face ceai de ghimbir sau puteți adăuga ghimbir proaspăt la rețete pentru a vă ajuta sistemul imunitar.

Citește și: Ghimbirul, elixirul imunității si un excelent afrodiziac

Unt de arahide

Un alt aliment bogat în vitamina B este untul de arahide. Acesta ajută la îmbunătățirea flexibilității și să lupta împotriva inflamației. Este bogat în proteine și grăsimi sănătoase, dar și în fibre. Consumul de unt de arahide vă poate ajuta să pierdeți în greutate. Este un aliment foarte sățios.

Citește și: Respirația urât mirositoare. Care pot fi cauzele acestei probleme

Suc de portocale

Bogat în vitamina C, acid folic, potasiu și magneziu, consumul de suc de portocale nu este doar un deliciu, ci are beneficii numeroase pentru sănătate. Un pahar cu suc de portocale pe zi stimulează colesterolul bun și scade colesterolul rău. Vitamina C este cunoscută pentru dezvoltarea cartilajului sănătos, menținera imunitășii și grăbirea vindecării în cazul leziunilor, dar și pentru întărirea sistemului imunitar.

Citete și: Plante medicinale pentru imunitate care trebuie consumate în special toamna

 

 

 

Sursa: Power of Positivity

Sursa foto: pexels.com

Facebook Comments
You may also like
Cel mai bun remediu pentru articulații. Durerile dispar în șapte zile
Cel mai bun remediu pentru articulații. Durerile dispar în șapte zile
Cum să scapi de varice cu ajutorul rozmarinului. Rețeta recomandată de fitoterapeuți
Cum să scapi de varice cu ajutorul rozmarinului. Rețeta recomandată de fitoterapeuți
Cauzele spirituale ale excesului de greutate. De ce ne îngrășăm, de fapt
Cauzele spirituale ale excesului de greutate. De ce ne îngrășăm, de fapt
Problemele de memorie. Când ar trebui să te îngrijoreze pierderile de memorie
Problemele de memorie. Când ar trebui să te îngrijoreze pierderile de memorie