Home > Diverse > Tipologii de prieteni de pe Facebook

Tipologii de prieteni de pe Facebook

///
Comments are Off
prieteni de pe Facebook

Facebook, această rețea de socializare, a devenit un mod important de a-ți cunoaște cu adevărat prietenii. Pornind de la citatul celebrului Einstein, Lumea nu va fi distrusă de către cei ce fac rău, ci de cei care doar îi privesc și refuză să intervină”, vă vom face cunoscute câteva tipologii de prieteni de pe Facebook.

Top of Form

Tipologii de prieteni de pe Facebook

Se spune că ajungi să cunoști un om după cărțile pe care le citește. Dar mai nou, poți să ajungi să cunoști un om doar urmărindu-i activitatea de pe Facebook, și chiar inactivitatea. Chiar și lipsa activității sale de pe Facebook poate da indicii cu privire la felul său de a fi.

Astfel, am identificat câteva tipologii de persoane, în care unii dintre voi, fie vă regăsiți, fie îi regăsiți pe cei din lista voastră de prieteni de pe Facebook.

Iată care sunt acestea.

Prietenii reali

Facebook este o rețea destinată socializării între prieteni și cunoștințe, acesta fiind scopul înființării sale. Este categoria pentru care a fost creată această rețea de socializare. Pentru a putea comunica și ține legătura cu familia și prietenii reali, aflați la distanță unii față de ceilalți.

Citește și: Cărți de dezvoltare personală, recomandate tuturor celor ce vor să adopte o gândire pozitivă

Acestea sunt acele persoane care vor ține legătura cu tine constant, prin intermediul postărilor tale și vor reacționa la acestea în semn de considerație, asemenea ca în viața reală.

Promotorii de afaceri

Ulterior, Facebook a devenit și o rețea destinată promovării diverselor afaceri pe care unii utilizatori le dețin. Este o metodă bună de promovare și de a le face cunoscute. Fiind în folosul ambelor părți, atât al celui ce promovează, cât și al utilizatorului de Facebook, posibilul client.

Persoanele publice

Această categorie este într-adevăr îndreptățită să dețină în lista de prieteni de pe Facebook, inclusiv persoane pe care nu le cunosc personal, acestea fiind fanii. La fel este de înțeles și în cazul fanilor prezența lor în lista vedetelor preferate, a căror activitate doresc să o urmărească.

Citește și: Strategii în comunicare, pentru a avea un efect pozitiv asupra celorlalți

Narcisiștii și pseudo vedetele

Mulți dintre utilizatorii acestei rețele de socializare recurg la a trimite invitații, inclusiv persoanelor necunoscute. Motivele ar fi câteva, printre care: fie sunt narcisiști și au nevoie de aprecieri și like-uri din partea celorlalți.

Citește și: Strategii în comunicare. Află cum poți mustra sau critica pe cineva fără să-l superi

Fie se vor vedete și cum nu au nicio abilitate care să le aducă celebritatea în viața reală se limitează la a fi vedete în spațiul virtual. Astfel, “îşi bombardeazăprietenii cu fotografii și checkin-uri excesive, pentru a fi admirați, inclusiv de persoanele pe care nu le cunosc.

Flirtiștii

Nu puține sunt cazurile în care utilizatorii vor să flirteze și atunci își aleg așa zisa ofertă, din rândul persoanele care corespund tiparului lor afectiv. Oferindu-le sau cerându-le prietenia pe Facebook, încercându-și norocul, până când le iese sau nu. Creându-și propria bază de date cu pretendenți/te dintre persoanele pe care nu le cunosc în viața reală.

Citește și: Cum să flirtezi cu un bărbat. Tehnici de succes garantat

Defăimătorii

Unii deținători de Facebook sunt conectați cu nume false, astfel, ascunși în spatele unui pseudonim. Aceștia au nesăbuința de a-i defăima pe alții și de a împrăștia diverse mizerii în spațiul online, întrucât identitatea lor este mascată sub un nume fals. Tot sub identități false se ascund și cei ce vor să urmărească anumite persoane și nu vor să fie recunoscuți.

Prieteni virtuali care oferă like-uri oricui

Prieteni virtuali care oferă like-uri oricui, nu doar în semn de apreciere, cât și ca o formă de a-și câștiga la rândul lor admiratori. Un fel de troc de like-uri, că doar e cool să primești cât mai multe like-uri.

Citește și: 20 dintre cele mai frumoase citate despre prietenie

Prieteni de ocazie

În această categorie intră persoanele care te asaltează cu like-uri și comentarii în perioadele în care au nevoie de tine, au un interes la tine, iar tu ești sursa rezolvării lor. De îndată ce nu mai au nevoie de tine, la fel cum se întâmplă și în viața reală, oamenii uită după ce i-ai ajutat. La fel e și pe Facebook, nu ai să-i mai vezi interesați de postările tale și nici nu ai să mai primești nicio apreciere la ceea ce postezi. De altfel, aceştia sunt oamenii cu două fețe sau prefăcuții

Prieteni sau cunoștințe, atât în viața reală cât și pe Fb

Aici am identificat trei subcategorii.

1. Prieteni de pe Facebook care te admiră, te apreciază sincer, lucru reflectat în comentariile și în like-urile pe care le oferă postărilor tale.

Citește și: Semne că te înșală. Cum îți dai seama că partenerul îți este infidel

2. Prietenii spioni care, deși sunt în lista ta de prieteni, preferă doar să spioneze, să afle tot despre tine și activitățile tale, însă ei nu își afișează niciodată viața pe Facebook. Nu reacționează la nimic din ceea ce postezi, deși sunt prezenți și îți urmăresc activitatea.

Aceștia sunt de fapt pseudo-prietenii. Tot prin inactivitatea lor la postările tale îți poți da seama de aprecierea sau disprețul pe care ți-l poartă. Aș spune chiar că aprecierea se măsoară pe Facebook în numărul de like-uri.

3. Prieteni pasivi/nepăsători și care te ignoră și care nu ar ajuta deloc pe nimeni, deși văd că unii cer ajutor. Acest ajutor pe Facebook poate fi oferit cu un simplu share sau like, dar nu-l oferă în niciun caz, deși, like-ul și distribuirea nu costă nimic şi, totuși, nu le dau.

Citește și: Cum știi că te minte. Secretele care îi demască pe mincinoși

În multe situații poate fi de ajutor pentru promovarea, fie a unei afaceri, fie pentru a face cunoscut un caz social sau un anunț umanitar. Această categorie de oameni pasivi și care te ignoră, este cea mai numeroasă.

Mulți dintre aceștia, deși sunt activi, afişând diverse postări pentru divertisment, nu ar ajuta niciodată, distribuind o postare de a ta care chiar necesită promovare. Culmea, tot printre aceștia se numără mulți care la rândul lor cer like-uri pentru promovarea afacerii lor. Și, deși ei nu ajută pe alții, vor să fie ajutați de ceilalți.

 

 

Facebook Comments
You may also like
Cum să gestionezi relațiile cu persoanele toxice
Cum să gestionezi relațiile cu persoanele toxice
Iertarea, cum o primim și cum o dăruim?
Iertarea, cum o primim și cum o dăruim?
Cauzele spirituale ale excesului de greutate. De ce ne îngrășăm, de fapt
Cauzele spirituale ale excesului de greutate. De ce ne îngrășăm, de fapt
Limbajul iubirii
Despre iubire într-un alt fel de limbaj ( II )