Home > Diverse > Alimente care cresc riscul apariției de demență

Alimente care cresc riscul apariției de demență

Alimente care cresc riscul apariției de demență

Conform unui nou studiu, realizat în Japonia, anumite alimente pot crește riscul de a dezvolta demență, dacă sunt consumate frecvent. Este vorba despre produsele de patiserie, cea mai importantă sursă de grăsimi trans, scrie doctorulzilei.ro 

Conform studiului, adulții care au un nivel crescut de grăsimi trans, în sânge, sunt mult mai predispuși să dezvolte demență, scrie medicalnewstoday.com, conform sursei anterioare.

Există două surse primare de grăsimi trans: naturale și artificiale. Grăsimile trans naturale se găsesc, în cantități mici, în produse lactate și în carnea provenită de la anumite animale. Grăsimile trans artificiale sau acizii grași trans sunt obținute printr-un proces industrializat, care presupune adăugarea de hidrogen uleiurilor vegetale, pentru a le face grăsimi-solide vegetale hidrogenate, scrie sursa precizată.

Potrivit Asociației Americane de Cardiologie, consumul de grăsimi trans crește riscul de infarct, accident vascular cerebral și diabet de tip 2. Un nou studiu, publicat în revista medicală Neurology, a scos la iveală că grăsimile trans cresc riscul de demență, scrie aceeași sursă.

”Rezultatele acestui studiu, realizat în orașul Hisayama (Japonia) reprezintă încă un motiv să evităm consumul de grăsimi trans, pe cât de mult posibil,” a atras atenția coordonatorul studiului Toshiharu Ninomiya, profesor în departamentul de Epidemiologie și Sănătate Publică al Universității Kyushu, din Japonia.

Produsele de patiserie sunt făcute de obicei cu grăsimi vegetale hidrogenate, care pe lângă faptul că îngrașă, pot cauza apariţia bolilor cardiovasculare. Majoritatea patiseriilor folosesc margarina pentru prepararea produselor, lucru nerecomandat, conform doctorului nutriţionist Maria Coravu, care a declarat pentru revista Doctorul Zilei.

Conform spercialistului, dacă sunteți amatori de foietaje, trebuie să alegeți produsele cu unt, în loc de margarină, cele cu zahăr brun, în loc de cel alb și făina integrală, în locul celei albe. Totuși, și acestea trebuie consumate cu moderație, spune același specialist, deoarece conțin multe calorii, ceea ce duce la îngrășare și chiar obezitate, scrie sursa precizată.

 

 

Facebook Comments

Leave a Reply