Home > Diverse > Atacul de panică, 10 metode pentru a-l stopa

Atacul de panică, 10 metode pentru a-l stopa

atac de panică

Atacul de panică este un val brusc și intens de frică, panică sau anxietate. Printre simptomele acestei afecțiuni se numără dificultățile de respirație, transpirația abundentă, tremuratul și bătăile puternice ale inimii.

Atacul de panică poate apărea pe neașteptate

Unii oameni au dureri în piept și un sentiment de detașare de realitate sau de ei înșiși în timpul unui atac de panică, astfel încât, se poate confunda ușor cu un atac de cord. Alte persoane care au trecut printr-o astfel de stare susțin că au crezut că suferă un accident vascular cerebral.

Iată câteva strategii pe care le puteți folosi pentru a încerca să opriți un atac de panică, atunci când vă confruntați cu această problemă.

Respirați profund, când atacul de panică vă acaparează

Respirația profundă și rară poate reduce simptomele de panică în timpul unui atac. Dacă sunteți capabil să vă controlați respirația în timpul unui atac de panică, atunci este un lucru bun, deoarece acest lucru vă va liniști.

Concentrați-vă asupra respirației. Trageți profund și încet aer pe nas, apoi eliminați-l pe gură. Trebuie să simțiți că aerul vă umple încet pieptul și abdomenul și apoi expirați-l. Procedați astfel de patru ori la rând, în timp ce țineți o secundă, de fiecare dată, aerul în plămâni, apoi expirați.

Conștientizați că aveți un atac de panică

Recunoscând că aveți un atac de panică în loc de un atac de cord, vă puteți reaminti că acest lucru este temporar, că va trece și că de voi depinde să vă calmați pentru a scăpa de acest moment neplăcut.

Îndepărtați teama că s-ar putea întâmpla o fatalitate. Încercați să vă calmați, în timp ce faceți exercițiul de respirație. Acest lucru vă poate permite să vă concentrați asupra altor tehnici pentru a vă reduce simptomele.

Închideți ochii

Unele atacuri de panică provin în urma unor evenimente declanșatoare, care te copleșesc. Dacă vă aflați într-un mediu cu mulți stimuli negativi, acest lucru vă poate alimenta atacul de panică. Pentru a reduce stimulii, închideți ochii în timpul atacului de panică. Acest lucru poate bloca orice stimul suplimentar și poate ușura concentrarea asupra respirației.

Concentrați-vă atenția, când vă confruntați cu atacul de panică

Concentrarea atenției vă poate ajuta să rămâneți ancorați în realitatea ce vă înconjoară. Atacurile de panică pot provoca un sentiment de detașare sau separare de realitate.Din acest motiv este important să nu pierdeți contactul cu realitatea.

Concentrați-vă asupra senzațiilor fizice cu care sunteți familiarizați, cum ar fi să vă așezați picioarele ferm în pardoseală sau să simțiți textura blugilor pe mâini. Aceste senzații specifice vă vor ancora în realitate și vă vor oferi un obiectiv pe care să vă concentrați.

Găsiți un obiect pe care să vă focalizați

Unii oameni consideră că este util să găsească un singur obiect pe care să-și concentreze toată atenția, în timpul unui atac de panică. Alegeți un obiect la vedere și studiați-l în detaliu, cu privirea. Descrieți modelul, culoarea, formele și dimensiunea obiectului. Concentrați-vă toată energia asupra acestui obiect, iar simptomele de panică se pot diminua.

Folosiți tehnici de relaxare musculară

La fel ca respirația profundă, tehnicile de relaxare musculară vă pot ajuta să stopați atacul de panică. Relaxați-vă în mod conștient câte un mușchi, începând cu ceva simplu, cum ar fi degetele de la mână, urcând în sus pe corp. Tehnicile de relaxare musculară vor fi și ele foarte eficiente în astfel de situații.

Imaginați-vă locul care vă face fericit

Care este cel mai relaxant loc din lume la care vă puteți gândi? O plajă însorită, cu valuri care se rostogolesc ușor? O cabană la munte?

Imaginați-vă că sunteți acolo și încercați să vă concentrați pe detalii, cât mai mult posibil. Imaginați-vă că vă scufundați degetele de la picioare în nisipul cald sau simțiți mirosul ce vă încântă. Acest loc ar trebui să fie liniștit, calm și relaxant, oricât de mult ați iubi orașele mari, în viața reală.

Faceți exerciții fizice ușoare

Deoarece sunteți stresat, alegeți exerciții fizice ușoare pentru corp, cum ar fi mersul pe jos sau înotul. Acest lucru va activa endorfinele, ceea ce vă poate îmbunătăți starea de spirit.

Țineți lavanda la îndemână

Lavanda este cunoscută pentru că este liniștitoare și calmează stresul. Vă poate ajuta corpul să se relaxeze. Dacă știți că sunteți predispus la atacuri de panică, păstrați la îndemână un pic de ulei esențial de lavandă și puneți-vă pe antebrațe, atunci când treceți printr-un un atac de panică.

Puteți încerca, de asemenea, să beți ceai de lavandă, tei, sunătoare sau mușețel. Toate sunt relaxante și liniștitoare. Lavanda nu trebuie combinată cu benzodiazepinele, care sunt medicamentele cu rol sedativ. Această combinație poate provoca somnolență intensă.

Rostiți o mantră sau o rugăciune pentru a scăpa de atacul de panică

Repetarea unei mantre poate fi relaxantă și liniștitoare și vă poate oferi calm în timpul unui atac de panică. De asemenea, puteți să vă rugați, rugăciunile pot avea efect de liniștire în situațiile de acest fel.

 

 

sursa: healthline.com

sursa foto: pexels.com

 

Facebook Comments
You may also like
cum scapi de cearcane
Cum scapi de cearcăne. Alimente recomandate pentru a scăpa de zona întunecată inestetică de sub ochi
Cum să-ți albești dinții în mod natural și ce remedii să folosești pentru a scăpa de dantura îngălbenită
Cum să-ți albești dinții în mod natural și ce remedii să folosești pentru a scăpa de dantura îngălbenită
Mămăliga
Mămăliga, alimentul minune! Scade nivelul de stres din organism și are numeroase alte beneficii nebănuite
Mirosul de iasomie, mai puternic decât calmantele
Mirosul de iasomie, mai eficient decât calmantele

Leave a Reply